Στηρίζουμε - συμμετέχουμε στην «Αριστερή Πρωτοβουλία Γλυφάδας - με την αριστερά της ρήξης & της ανατροπής»
aristeriprwtovouliaglyfadas.blogspot.gr - www.facebook.com/AristeriPrwtobouliaGlyfadas

Translate

Πρόσφατα άρθρα

Κυριακή, 30 Μαρτίου 2014

Σύντομη ανακοίνωση της ΠΡΩ.ΚΑΤ. για το αεροδρόμιο του Ελληνικού


Τσιμέντο δεν θα γίνει!

Ο χώρος του πρώην αεροδρομίου του Ελληνικού αποτελούσε διαχρονικά μέρος του success story όλων των τελευταίων κυβερνήσεων. Μπορεί οι περιγραφές να αλλάζουν αλλά η αλήθεια είναι ότι ο σχεδιασμός για το πρώην αεροδρόμιο πάντα αποτελούσε μέρος του συνολικότερου κρατικού σχεδιασμού.

Η ανάπτυξη έρχεται σε κάρο με «πράσινα άλογα»

Ο λαός της Αθήνας δεν πρέπει να πιστεύει λέξη από τις υποσχέσεις της κυβέρνησης και των επενδυτών για ανάπτυξη και νέες θέσεις εργασίας. Αντίθετα, η «παράδοση» του χώρου στη LAMDA Development είναι ένα έγκλημα ενάντια στα συμφέροντα και τις διεκδικήσεις ολόκληρου του ελληνικού λαού.

Το έργο θα χωριστεί σε τρεις φάσεις. Η πρώτη θα περιλαμβάνει την κατασκευή των πιο προσοδοφόρων τμημάτων της επένδυσης (ένα νέο mall, ξενοδοχειακές μονάδες, καζίνο, κέντρα διασκέδασης). Ένα δεύτερο στάδιο θα περιλαμβάνει τις πιο μακροπρόθεσμες επενδύσεις, οικιστική ανάπτυξη, λιμενικές εγκαταστάσεις κτλ. Το τρίτο στάδιο που θα περιλαμβάνει το «πράσινο» που μάλλον δεν θα το δούμε ποτέ να υλοποιείται... Το ξεπούλημα του χώρου θα γίνει με τέτοιους όρους (πλαφόν κερδοφορίας, επενδύσεις από δανεισμό κτλ) ώστε τα πραγματικά «κέρδη για το δημόσιο» είναι αστεία αναφοράς, χώρια του ότι πάνε κατευθείαν στη μαύρη τρύπα του ήδη πολλές φορές πληρωμένου από τον λαό, δημοσίου χρέους.

Έχουν ακόμα το θράσος, να υπόσχονται 100.000 θέσεις εργασίας. Δε μας λένε όμως πόσες από τις τοπικές επιχειρήσεις θα κλείσουν και πόσες θέσεις εργασίας θα χαθούν, από τη συγκεντρωποίηση των υπηρεσιών και του εμπορίου. Οι όποιες «νέες» θέσεις εργασίας θα είναι θέσεις στα κάτεργα της νέας εργασιακής πραγματικότητας και θα αντικαταστήσουν άλλες θέσεις που θα χαθούν. 

Τα σχέδια τους θα επιφέρουν καταστροφικές επιπτώσεις στα νότια προάστια. Οι νέοι αυτοκινητόδρομοι που θα αποτελειώσουν τον Υμηττό θα παρουσιαστούν σαν αναγκαιότητα. Το κέντρο υπερύψηλης τάσης που θα υποστηρίζει όλες αυτές τις εγκαταστάσεις και τη νέα πόλη των 50.000 κατοίκων επίσης. Το ξεπούλημα και η αντίστοιχη «αξιοποίηση» του παραλιακού μετώπου συμπληρώνει το παζλ της καταστροφής κάθε δημόσιου χώρου και φυσικού περιβάλλοντος.

Πέρα όμως από τα σχέδια της κυβέρνησης το κίνημα πρέπει να αναμετρηθεί και με τις διαχειριστικές λογικές που αναπτύσσονται. Πως να εμπνεύσει ένα κίνημα όταν στην προμετωπίδα του έχει την κοινή δράση των τριών δημάρχων; Μπορούμε να πάμε μαζί με τον δήμαρχο Γλυφάδας του παράνομου νεκροταφείου, που διώκεται για κατασπατάληση δημοσίου χρήματος και είναι μέλος του Δ.Σ. της «Αττικό Παράκτιο Μέτωπο Α.Ε.»; Μπορούμε να πάμε μαζί με τον δήμαρχο Αλίμου που ήταν αρχικά στο Δ.Σ. της «Ελληνικό Α.Ε.» και οι ενστάσεις του αφορούν το «αντίτιμο και τους όρους της επένδυσης»; Πώς να εμπνεύσει ένα κίνημα όταν ενσωματώνει τις κυρίαρχες λογικές και τα επιχειρήματα του αντιπάλου, αυτά της ανταποδοτικότητας, αυτοχρηματοδότησης, ήπιας επιχειρηματικότητας κ.ο.κ. Πως να εμπνεύσει ένα κίνημα όταν διεκδικεί ως στόχους του κινήματος, πράγματα που ήδη έχει συμπεριλάβει στον σχεδιασμό της η Ελληνικό Α.Ε. και ο επενδυτής; Πως να εμπνεύσει όταν ο κόσμος μένει αμέτοχος και έρχεται απλά ως καλεσμένος σε κινητοποιήσεις - φιέστες;

Οι δυνάμεις λοιπόν του κινήματος έχουν δύο δρόμους. Ή να καταγράψουν απλά μια πολιτική διαμαρτυρίας αρκούμενοι στα ψίχουλα κάποιου «τίμιου συμβιβασμού» ή να πιστέψουν ότι πραγματικά μπορούν να ανατρέψουν τους σχεδιασμούς και να δημιουργήσουν τους όρους για να το πετύχουν. Πρέπει να συνειδητοποιήσουν ότι τα σχέδια για το αεροδρόμιο δεν παίρνουν διορθώσεις. Απορρέουν από την ευρωπαϊκή περιφεριακή πολιτική και την ευρωπαϊκή ολοκλήρωση. Απορρέουν από τις ανάγκες του κατασκευαστικού, χρηματοπιστωτικού και εφοπλιστικού κεφαλαίου, που αφού κατέστρεψαν έρχονται τώρα πάνω στα κοινωνικά ερείπια και με τα δικά μας λεφτά να ξαναεπενδύσουν για να ξαναθησαυρίσουν. Απέναντι σε αυτούς χρειάζεται ανυπακοή, ρήξη και ανυποχώρητος αγώνας για την ανατροπή.

Σήμερα ο αγώνας για το αεροδρόμιο δε μπορεί παρά:

  • Να διεκδικήσει το κατοχυρωμένο στη συνείδηση του λαού αίτημα για μετατροπή του πρώην αεροδρομίου σε πάρκο υψηλού πρασίνου, χωρίς επιχειρηματικές δραστηριότητες, χωρίς οικοπεδοποίηση και οικιστική ανάπτυξη, απέναντι σε διαχειριστικές λογικές «αυτοχρηματοδότησης του πάρκου», «άλλης αξιοποίησης» ή ακόμα και «πράσινης ανάπτυξης» που τα «αποτελέσματα» τους φαίνονται από τα φουγάρα του Θριασίου, στα κατεστραμμένα Μεσόγεια, στη «διπλή ανάπλαση» του Ελαιώνα, στο «Μητροπολιτικό Πάρκο» στο Γουδί και επαναφέρουν από την πίσω πόρτα την κυρίαρχη πολιτική.
  • Να ακολουθήσει το ισχυρό χνάρι της λαϊκής αυτοοργάνωσης, των λαϊκών επιτροπών και συνελεύσεων, τις νέες μορφές κοινωνικής αντίστασης που γεννά η διογκούμενη κοινωνική οργή. Μόνο αν οι κάτοικοι πάρουν τον αγώνα στα χέρια τους θα δημιουργηθούν όροι πραγματικής αντιπαράθεσης και ρήξης, θα δημιουργηθεί αυτή η δυναμική που απαιτείται για να δοθεί αυτή η μάχη με νικηφόρα προοπτική. Για αυτό και ο αγώνας δεν πρέπει να εγκλωβιστεί στο πλαίσιο ενός πολιτικού μετώπου διαμαρτυρίας ετερόκλητων πολιτικών ή/και θεσμικών φορέων, παρέχοντας άλλοθι σε όσους στηρίζουν ή και υλοποιούν την κυρίαρχη πολιτική όλα αυτά τα χρόνια. Σε αυτήν την κατεύθηνση είναι σημαντική η συγκρότηση της συνέλευσης δράσης για το ελληνικό και οι πρωτοβουλίες που έχει πάρει.
  • Να συναντήσει τον άκαμπτο αγώνα των κατοίκων της Χαλκιδικής και της Κερατέας, το κίνημα της ανυπακοής για τα εισιτήρια, τα διόδια, τα χαράτσια και τους πλειστηριασμούς, το κίνημα ενάντια στους αυτοκινητόδρομους αλλά και τους αγώνες για δημόσια δωρεάν εκπαίδευση και υγεία και την εντεινόμενη πάλη των εργαζομένων και της νεολαίας για τα δικαιώματά τους, ενάντια στην κυρίαρχη πολιτική.
  • Να αποτελεί αναπόσπαστο τμήμα και σημαντικό σταθμό της πάλης του λαού ενάντια στο μνημόνιο, που η επιτυχημένη της έκβαση θα συμβάλλει στην ανατροπή της κυβέρνησης και την ρήξη με την κυρίαρχη πολιτική, ΕΕ και ΔΝΤ.
  • Να συνειδητοποιήσει ότι υπάρχει άλλος δρόμος για τον λαό χωρίς χρέος, με παύση πληρωμών, με έξοδο απ' την ΕΕ και το ευρώ.
Οι σύντροφοι και οι συντρόφισσες της ΠΡΩτοβουλίας ΚΑΤοίκων στα Νότια θα είναι στην πρώτη γραμμή του Αγώνα.

Διαβάστε την αναλυτική ανακοίνωσή μας: http://prwkat.blogspot.gr/2014/02/blog-post_12.html

ΠΡΩτοβουλία ΚΑΤοίκων στα ΝΟΤΙΑ