Στηρίζουμε - συμμετέχουμε στην «Αριστερή Πρωτοβουλία Γλυφάδας - με την αριστερά της ρήξης & της ανατροπής»
aristeriprwtovouliaglyfadas.blogspot.gr - www.facebook.com/AristeriPrwtobouliaGlyfadas

Translate

Πρόσφατα άρθρα

Πέμπτη 18 Σεπτεμβρίου 2014

Ανακοίνωση της ΠΡΩ.ΚΑΤ. στη συναυλία για το αεροδρόμιο 13/09/2014

Το παρακάτω κείμενο αποτελεί σύντομη ανακοίνωση της ΠΡΩ.ΚΑΤ. που διαβάστηκε στη συναυλία διεκδίκησης του αεροδρομίου στις 13/09/2014:



ΤΟ ΑΕΡΟΔΡΟΜΙΟ ΑΝΗΚΕΙ ΣΤΟ ΛΑΟ

Συμπολίτες - ισες,

το ξεπολύλημα του πρώην αεροδρομίου του Ελληνικού και της παραλίας του Αγίου Κοσμά είναι το πιο χαρακτηριστικό παράδειγμα του τεράστιου παζλ επενδυτικών σχεδίων που βρίσκονται σε εξέλιξη και περιλαμβάνει, εκτός από την πώληση του «Ελληνικού», τις επενδύσεις με την ιδιωτικοποίηση στο Λιμένα Πειραιά και την παραχώρηση - ιδιωτικοποίηση περιοχών προς ανάπλαση σε ολόκληρη την έκταση από το Στάδιο Ειρήνης και Φιλίας, το Δέλτα Φαλήρου, το Φλοίσβο, τον Αστέρα Βουλιαγμένης και μέχρι το Σούνιο.

Σε ότι αφορά το πρώην αεροδρόμιο και την παραλία η ανάδειξη του Λάτση ως πλειοδότη στον πρόσφατο διαγωνισμό του ΤΑΙΠΕΔ δείχνει ότι έχουμε μπει στην τελική ευθεία για την υλοποίηση των πλέον καταστροφικών σχεδιασμών για τα συμφέροντα και τις ανάγκες των κατοίκων της περιοχής. Δεν είναι τυχαίες οι φήμες για αναθεώρηση του ΠΔ προστασίας του Υμηττού, ενώ σύντομα θα ξαναβγούν από τα συρτάρια τους οι νέοι αυτοκινητόδρομοι που θα αποτελειώσουν τον Υμηττό. Αλλά και το κέντρο υπερύψηλης τάσης στην Ηλιούπολη που θα υποστηρίζει όλες τις προβλεπόμενες εγκαταστάσεις στο χώρο του αεροδρομίου, με κυρίαρχες αυτές του ΚΑΖΙΝΟ, του mall και της μαρίνας για mega-yacht, όπως και την προβλεπόμενη νέα πόλη των 50.000 κατοίκων. Το ξεπούλημα και η αντίστοιχη «αξιοποίηση» του παραλιακού μετώπου της Αττικής με το νέο νόμο για τους αιγιαλούς συμπληρώνει το παζλ της καταστροφής κάθε δημόσιου χώρου και φυσικού περιβάλλοντος που ξεκίνησε ο επενδυτικός νόμος του fast track, μετατρέποντας κάθε ελεύθερη παραλία σε επιχειρηματικό «φιλέτο».

Παράλληλα με τα σχέδια της κυβέρνησης το κίνημα σήμερα πρέπει να αναμετρηθεί και με τους φορείς των κυρίαρχων αντιλήψεων τοπικά, με το ρόλο και τη λειτουργία του τοπικού κράτους, των δήμων και με τις νέες αντιδραστικές δημοτικές αρχές στην περιοχή που αναμασάνε τα «πράσινα άλογα» της ανάπτυξης και του success story πάνω στα κοινωνικά ερείπια που η πολιτική τους έχει προκαλέσει.

Το κίνημα πρέπει επίσης να αναμετρηθεί και με τις διαχειριστικές αντιλήψεις που αναπτύσσονται. Είτε πρόκειται για τις αντιλήψεις περί ανταποδοτικότητας, αυτοχρηματοδότησης, ήπιας επιχειρηματικότητας, εναλλακτικών προτάσεων κ.ο.κ. και επαναφέρουν από την πίσω πόρτα την κυρίαρχη πολιτική. Είτε πρόκειται για αντιλήψεις που θεωρούν ότι μέσα από το θεσμικό ή/και κοινοβουλευτικό αγώνα μπορούμε να έχουμε αποφασιστικές νίκες. Η μη έγκριση της σύμβασης παραχώρησης από το ελεγκτικό συνέδριο δεν επιφυλάσσει τίποτα θετικό για το λαϊκό κίνημα.

Οι δυνάμεις λοιπόν του κινήματος έχουν δύο δρόμους. Ή να καταγράψουν απλά μια πολιτική διαμαρτυρίας αρκούμενοι στα ψίχουλα κάποιου «τίμιου συμβιβασμού» και στη λογική του «μικρότερου κακού» ή να πιστέψουν ότι πραγματικά μπορούν να ανατρέψουν τους κυρίαρχους σχεδιασμούς και να δημιουργήσουν τους όρους για να το πετύχουν.

Πρέπει να συνειδητοποιήσουν ότι τα σχέδια για το αεροδρόμιο δεν παίρνουν διορθώσεις. Απορρέουν από την ευρωπαϊκή περιφεριακή πολιτική και την ευρωπαϊκή ολοκλήρωση. Έτσι και τα νέα αντιλαϊκά σχέδια της κυβέρνησης, δεν μπορούν να αντιμετωπιστούν αποσπασματικά. Αποτελούν κρίκους μιας ολόκληρης αλυσίδας νομοθετικών ρυθμίσεων και πολιτικών που προωθούν την εμπορευματοποίηση της γης, μεταβάλλουν τις χρήσεις της προς όφελος του κεφαλαίου. Για αυτό το λόγο δεν μπορεί να υπάρξει «φιλολαϊκή νησίδα αναψυχής στο Ελληνικό», δίχως σύγκρουση με το κατασκευαστικό, χρηματοπιστωτικό και εφοπλιστικό κεφάλαιο και το κράτος τους. Απέναντι σε αυτούς χρειάζεται ανυπακοή, ρήξη και ανυποχώρητος αγώνας για την ανατροπή.

Σήμερα ο αγώνας για το αεροδρόμιο δε μπορεί παρά:
  • Να διεκδικήσει το κατοχυρωμένο στη συνείδηση του λαού αίτημα για μετατροπή του πρώην αεροδρομίου σε πάρκο υψηλού πρασίνου, χωρίς επιχειρηματικές δραστηριότητες, χωρίς οικοπεδοποίηση και οικιστική ανάπτυξη. 
  • Να ακολουθήσει το ισχυρό χνάρι της λαϊκής αυτοοργάνωσης, των λαϊκών επιτροπών και συνελεύσεων, έχοντας ως παράδειγμα τον άκαμπτο αγώνα των κατοίκων της Χαλκιδικής και της Κερατέας.
  • Να αποτελεί αναπόσπαστο τμήμα της πάλης του λαού ενάντια στο μνημόνιο και την κυρίαρχη πολιτική, κυβερνήσεων, ΕΕ και ΔΝΤ, για να υπάρξει ένα άλλος δρόμος για τον λαό χωρίς χρέος, με έξοδο από την ΕΕ και το ευρώ.

Σε αυτήν την κατεύθυνση είναι σημαντική η συγκρότηση της «συνέλευσης δράσεων για το Eλληνικό» και οι πρωτοβουλίες που έχει πάρει. Η σημερινή συναυλία μπορεί να είναι η αφετηρία ενός κινήματος που μπορεί και πρέπει να είναι νικηφόρο!

Ο ΑΓΩΝΑΣ ΣΤΑ ΧΕΡΙΑ ΤΩΝ ΚΑΤΟΙΚΩΝ

ΤΟ ΑΕΡΟΔΡΟΜΙΟ ΑΝΗΚΕΙ ΣΤΟ ΛΑΟ


Πρωτοβουλία Κατοίκων στα Νότια

Δείτε παρακάτω και φωτογραφίες από τη συναυλία: