Οι εθνικοί μας εργολάβοι θα εισπράξουν περισσότερα χρήματα από τα διόδια αλλά θα παραδώσουν 30% λιγότερο έργο. Η πολυχρονεμένη μας κυβέρνηση δεν ενεργοποίησε ποτέ τις ρήτρες των καθυστερήσεων για τα οδικά έργα που δεν είχαν προχωρήσει από το 2011, αλλά φρόντισε, πριν εκπνεύσει το 2013, να ψηφίσει τον Ν. 4219, με τον οποίο η συμμετοχή του Δημοσίου στην κατασκευή των αυτοκινητόδρομων αυξήθηκε στα 3,9 δισ. ευρώ – με το επιπλέον 1,2 δισ. ευρώ να αφαιρούνται από το ΕΣΠΑ. Επιπλέον επέβαλε στο Δημόσιο να πληρώσει ποινικές ρήτρες, εκατοντάδων εκατομμυρίων ευρώ, έδωσε το δικαίωμα στους εργολάβους να προχωρήσουν σε αυξήσεις στα διόδια από 1/1/2014 και αύξησε την περίοδο εκμετάλλευσης των αυτοκινητόδρομων από τους ιδιώτες…
Ακόμη και τα δελτία ειδήσεων που θέλουν να παρουσιάζονται ως φιλολαϊκά και, χάριν της τηλεθέασης, αρέσκονται να χτυπούν την πλάτη του πολύπαθου Έλληνα, ακόμη κι αυτά έχουν τα όριά τους. Ο Νίκος Ευαγγελάτος και το πάνελ του στον ΣΚΑΪ, για παράδειγμα, την περασμένη Πέμπτη, έδωσαν χίλια δίκια στο δήμαρχο Ωρωπού Γιάννη Οικονομάκο και τους δημότες του, που είδαν τις αυξήσεις των διοδίων να τους απαγορεύουν την πρόσβαση στην Αθήνα. Αλλά προς θεού, «όχι και να κλείσετε τους δρόμους, θα την πληρώσουν κι άλλοι», τους φώναζαν, θα μας βρείτε απέναντι. «Σας το λέω εγώ, ο Νίκος Ευαγγελάτος»!
Ναι, πιθανότατα την πληρώνουν κι άλλοι, όταν οι πολίτες αποφασίζουν να αντιδράσουν, αλλά δεν θυμάμαι να έχουμε γίνει τόσο προχωρημένο κράτος, ώστε να αρκεί να φορέσει κανείς μαύρο περιβραχιόνιο κι αμέσως η κυβέρνηση να εγκύπτει στα αιτήματά του. Ούτε μου φάνηκε να σκέφτηκε ο Νίκος Ευαγγελάτος ότι οι πολίτες που θα «την πληρώσουν» με την αύξηση των διοδίων σε όλη τη χώρα θα είναι πολλοί περισσότεροι από εκείνους που θα «την πληρώσουν» αν κλείσουν τους δρόμους οι κάτοικοι του Ωρωπού.
Την επόμενη ημέρα και στο πάνελ της Παρασκευής, πάλι, ξεκίνησαν να καταδικάζουν συλλήβδην όσους δεν πληρώνουν διόδια, αναπτύσσοντας τη γνωστή λογική ότι όποιος δεν πληρώνει στο κράτος 1,50 ευρώ είναι απατεώνας – πόσο μάλλον όταν αυτά τα λεφτά προορίζονται για την αποπληρωμή του εργολάβου για έργο που δεν έχει κάνει, ε, τότε, προσθέτουμε εμείς, ο «τζαμπατζής» διαπράττει εσχάτη προδοσία! Προφανώς δε, είναι χειρότερος απατεώνας από τους μεγαλοφειλέτες του δημοσίου – θα έπρεπε να γνωρίζετε ότι το ρητό «αν χρωστάς χίλια ευρώ στην τράπεζα, έχεις πρόβλημα, αν χρωστάς 1 εκατ. ευρώ, έχει πρόβλημα η τράπεζα» έχει εφαρμογή και στα δημόσια ταμεία.
Βέβαια, υπάρχουν απλές απαντήσεις, βγαλμένες από τη ζωή, μόνο που δεν τις σκέφτεται το πάνελ του Ευαγγελάτου που -προφανώς- ζει κάπου αλλού. Γι’ αυτό και το απλό και λογικό επιχείρημα που διατύπωσε η Ζωή Κωνσταντοπούλου τους άφησε άφωνους: «Υπάρχει το δικαίωμα της ελεύθερης μετακίνησης στη χώρα σου» ξεκίνησε η βουλευτής και συνέχισε: «Τι περιμένετε να κάνει κάποιος όταν για τα μεταβεί στη δουλειά του, καλείται να πληρώσει περισσότερο από το μεροκάματό του». Σιγή ασυρμάτου το πάνελ. Λογικά, ακόμη ψάχνονται…
Το ζήτημα, φυσικά, δεν πρόκειται να λυθεί με την ατάκα ενός βουλευτή, όσο κι αν μοιάζει απόλυτα λογική. Το πρόβλημα θα λυθεί με τους πομπούς! Το είπε ο υπουργός Υποδομών Μιχάλης Χρυσοχοΐδης (που επάξια πλέον λαμβάνει τον τίτλο «Ταμήλος του ΠΑΣΟΚ»), όταν κάλεσε τον δήμαρχο Ωρωπού να σταματήσει τις διαμαρτυρίες και να προμηθεύσει τους δημότες του με ειδικούς πομπούς. Να μου το θυμηθείτε, αυτός δεν διάβαζε το Μνημόνιο, γιατί μελετούσε επιστημονικά συγγράμματα της NASA. Και σαν να μην έφτανε αυτό, ο υπουργός συνέχισε σε αυστηρό τόνο δηλώνοντας ότι «οι αυξήσεις στα διόδια προβλέπονταν από τις συμβάσεις του 2007» και «όποιος δεν πληρώνει διόδια κλέβει τον ελληνικό λαό και θα διωχθεί ποινικά και αστικά». Όχι, δεν μιλούσε ούτε για τον Βαρδινογιάννη, ούτε για τον Μελισσανίδη, ούτε για κανέναν από τους επιχειρηματίες που χρωστούν υπέρογκα ποσά στο χρεοκοπημένο δημόσιο. Μιλούσε για τον μεροκαματιάρη, για τον ίδιο για τον οποίο μιλούσε και η Ζωή Κωνσταντοπούλου…
Πριν φτάσουμε στις δικαιολογημένες αντιδράσεις των πολιτών, στο τεύχος 25 του UNFOLLOW αποκαλύπταμε ότι τα έργα των τεσσάρων αυτοκινητόδρομων («Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου», «Ιόνια Οδός», «Αυτοκινητόδρομος Κεντρικής Ελλάδας Ε65» και «Ολυμπία Οδός») σταμάτησαν το 2011, με αποκλειστική υπαιτιότητα των κατασκευαστικών ομίλων, που δεν κατάφεραν να εξασφαλίσουν το δανεισμό τους από τις τράπεζες. Στο διάστημα αυτό το ελληνικό δημόσιο δεν ενεργοποίησε τις ρήτρες για τις καθυστερήσεις στην παράδοση των έργων, αλλά αντίθετα η κυβέρνηση έσπευσε να νομοθετήσει προσφέροντας νέα κεφάλαια από τα χρήματα του ελληνικού λαού και το ΕΣΠΑ, εκμηδενίζοντας ουσιαστικά τη συμμετοχή και άρα και το όποιο επιχειρηματικό ρίσκο των ιδιωτών στην ολοκλήρωση των αυτοκινητοδρόμων. Αναφέραμε επίσης ότι πρόκειται για άλλη μια προκλητική νομοθετική παρέμβαση της κυβέρνησης που ήρθε για να εξασφαλίσει τα έσοδα των ιδιωτικών ομίλων και να ενδυναμώσει τις διαπλεκόμενες σχέσεις ανάμεσα στους πολιτικούς και τα γνωστά συμφέροντα της χώρας. Τους εθνικούς μας εργολάβους, δηλαδή.
Πλέον με τις αυξήσεις, το ταξίδι στη Θεσσαλονίκη εκτινάσσεται στα 53 ευρώ (χωρίς επιστροφή) μόνο για την καταβολή διοδίων και κανονικά ο ΣΔΟΕ πρέπει να βγει στις εθνικές οδούς, να συλλαμβάνει τους αυτοκινητιστές και να ζητά επί τόπου φόρο πολυτελούς διαβίωσης. Διότι αν είσαι μικρομεσαίος, το Αθήνα-Θεσσαλονίκη καλύτερα να το κόψεις με τα πόδια…
του Λευτέρη Χαραλαμπόπουλου
πηγή: http://unfollow.com.gr/web-only/10092-diodia/